Sehenswürdigkeiten



Plungės Mykolo Oginskio dvaro rūmai / Žemaičių dailės muziejus

Plungė

Mykolo Oginskio rūmuose nuo 1994 metų veikiančiame Žemaičių dailės muziejuje kaupiamos ir eksponuojamos muziejinės vertybės, atspindinčios Žemaitijos regiono kultūrinę, istorinę įvairovę, saugomos ir puoselėjamos Mykolo Oginskio dvaro tradicijos. Ekspozicijose siūloma susipažinti su XX–XXI a. profesionaliosios dailės kūriniais, kuriuos muziejui dovanojo Lietuvoje ir užsienyje gyvenantys žemaičių menininkai.

Kas ketveri metai muziejuje rengiamos Pasaulio žemaičių dailės parodos. Kasmet vyksta tarptautiniai Mykolo Oginskio klasikinės muzikos festivaliai, tapę neatskiriama Žemaitijos muzikinės kultūros dalimi.

Muziejuje veikiančioje mokslinėje bibliotekoje saugomos istoriko Zenono Ivinskio (1908–1971), kraštotyrininkės, pedagogės Eleonoros Ravickienės (1916–2004) asmeninės bibliotekos, fiziko, etnografo profesoriaus Igno Končiaus (1886–1975), filosofo, žurnalisto, vertėjo Prano Mantvydo (1894–1960) bei minėtos kraštotyrininkės archyvai.

Muziejaus sodyba – buvęs kunigaikščio Mykolo Mikalojaus Severino Marko Oginskio (1849–1902) dvaro ansamblis, kurio pastatai statyti 1873–1886 m. Jis Plungėje įkūrė grožiu ir kultūrine veikla garsėjusią rezidenciją. Vokiečių kilmės architektas Karlas Lorenzas suprojektavo puošnų rūmų ansamblį, organiškai įsikomponavusį į seną natūralaus miško vietoje suformuotą ir dviem tvenkinių grandinėmis paįvairintą mišraus (58,3 ha) stiliaus parką. Architektūriniu ansamblio akcentu tapo šiaurinėje aukščiausioje ir vaizdingiausioje parko dalyje pastatyti italų neorenesansinio stiliaus rūmai su dviem oficinomis ir neogotikos stiliaus žirgynas. Plungės Oginskių dvaro sodybos ansamblis yra vienas vertingiausių Lietuvos dvarų architektūrinių kompleksų. 1879–1902 m. dvare veikė M. Oginskio įsteigta orkestro mokykla. Joje 1889–1893 m. mokėsi būsimasis žymus lietuvių dailininkas bei kompozitorius Mikalojus Konstantinas Čiurlionis (1875–1911).

The Samogitian Art Museum (Žemaičiai Art Museum) operating in Mykolas Oginskis Palace since 1994 has collected and exhibited museum valuables reflecting the historical variety of the Samogitian region, and has preserved and cherished the traditions of Mykolas Oginskis Manor. Expositions invite the visitors to learn about the pieces of the 20th – 21st century professional fine arts which were granted to the museum by the Samogitian artists living in Lithuania and abroad.

The homestead of the museum is a former ensemble of the Duke Michael Nikolaus Severin Mark Oginski’s (1849–1902) manor the buildings of which were built in the period from 1873 to 1886. From 1879 to 1902, there was an orchestra school in the manor founded by M. Oginski. Here, from 1889 to1893 a to-be-famous Lithuanian painter and composer Mikalojus Konstantinas Čiurlionis (1875–1911) was studying.

Presently, the ensemble of the manor is composed of ten 19th century buildings and structures. They are surrounded by one of the biggest (58.3 ha) and most beautiful mixed style parks in Lithuania.

 

Parko g. 1, Plungė

Koordinatės: 365273, 6200281 (LKS) arba 55.917897, 21.844611 (WGS)
Tel.: +370 640 64747, +370 448 54571
El. p. zd.muziejus@takas.lt

Daugiau informacijos: www.oginski.lt

Filmukas https://www.youtube.com/watch?v=NwOxUZCpc0A

               

Plungės turizmo informacijos centras, BĮ

www.visitplunge.lt