Places to visit



Šalčininkų Karolio Vagnerio dvaras

Šalčininkai

Algirdo Vagnerio 1876-1880 m. statytus neoklasicistinius dvaro rūmus projektavo vokiečių architektas Hetšoldas (Heitzschold). Jis vykusiai apjungė senąją rūmų dalį, veikiausiai statytą dar Chodkevičių, su naująja. Senojoje dalyje įkūrė oficiną. Pagrindinio rūmų fasado centre – rizalitas, jo viduryje – įėjimas į rūmus, akcentuotas keturių kolonų portiku, virš kurio – plati baliustrada. Antrajame aukšte – trijų pusapskričių langų arkada – romantizmo laikų „arkadų stiliaus“ tradicija. Algirdas Vagneris, visą ūkį perdavęs sūnui, savo jėgas skyrė rūmų įrengimui. Pasakojama, jog interjerai galėjo varžytis su Rusijos carų Carskoje Selo rūmų interjerais. Iki mūsų dienų išliko tų interjerų fragmentai, padaryti neorokoko stiliumi, kai kurie pastaraisiais dešimtmečiais restauruoti. Pokariu dvare veikė ligoninė, vėliau – muzikos mokykla. Dabar rūmuose – S.Moniuškos menų mokykla.

Pałac Wagnerów

Najlepiej prezentującą się pamiątką historyczną jest pałacyk Wagnerów w Solecznikach, w którym dzisiaj mieści się Szkoła Sztuk Pięknych im. Stanisława Moniuszki. W 1880 roku Witold Wagner wybudował dwupiętrowy w stylu neorenesansu i neoklasycyzmu pałacyk. Wewnątrz budynku można obejrzeć piękne piece kaflowe, godna podziwu jest tzw. „złota sala”.

W źródłach pisanych dworek w Solecznikach wspominany jest od XIV wieku. Prawa własności początkowo należały do Hlebowiczów, następnie do Chodkiewiczów, a od 1835 roku do Wagnerów. W okresie międzywojennym, gdy dziedzicem Solecznik był Karol Wagner, jego pałac należał do najlepiej utrzymanych siedzib ziemiańskich na Wileńszczyźnie. Właśnie za czasów Wagnerów rolnictwo w Solecznikach rozwijało się na taką skalę, że Melchior Wańkowicz pisał, iż „wytwórnia sera szwajcarskiego w Solecznikach pokrywa niemal w całości zapotrzebowanie Warszawy”. Z Solecznik pochodzą zdobywcy medali olimpijskich Władysław Kozakiewicz, Waldemar Nowicki oraz słynny na cały świat tenor Jan Milun.

Vagner Palace

One of the oldest buildings in Šalčininkų city is Vagner Palace, dating back to the 14th century. It has passed through many hands over the years, initially belonging to Glebavičius, and later Chodkevičiai, but since 1835 it has belonged to Vilnius pharmacists Martynas and Karolis Vagner. In 1880 Vitoldas Vagner built a two-story Neo-Renaissance-style palace with two porticoes. German architect Hetshold updated the building, merging a new palace with the original built by Chodkevičiai. Thus, “Oficina”was created in the old palace that included a special section of the building with rooms for the servants. Vagner Palace flourished during the inter-war period, when it was under control of Vitoldas son Karolis. Vagner farm (next to the Palace) was considered exemplary in the whole Vilnius region. The Vagner farm was being visited by many foreign delegations. Inside the Palace still stands a great tile stove and the so-called “golden hall”. It is currently home to the Arts School of Stanislaw Moniuszko

 

Adresas: Plento g. 5 , 17117 Šalčininkai

Šalčininkų r. savivaldybės administracija, informacijos, kultūros ir turizmo skyrius

http://www.turizmas.salcininkai.lt/

Tel. (8 380) 30166