Посещаемые места



Geležinkelio stotis

Klaipėda
XIX a. – tai pramonės vystymosi, geležinkelių tinklo formavimosi Europoje laikotarpis. Klaipėda XIX a. antroje pusėje taip pat tapo šio geležinkelių tinklo dalimi.
1872-1875 m. buvo nutiesta geležinkelio linija Tilžė-Klaipėda, pastatytas geležinkelio stoties pastatas, priešais geležinkelio stotį suplanuota ir išgrįsta pirmoji miesto reprezentacinė aikštė. Čia vykdavo garbingų svečių sutiktuvės ir palydos.
Vietinio susisiekimo poreikiams tenkinti šalia pagrindinės stoties 1906 m. buvo nutiesta siaurojo geležinkelio linija, kuri Klaipėdą sujungė su Plikiais, Laugaliais, Pėžaičiais ir kitomis krašto gyvenvietėmis. Bendras siaurojo geležinkelio ilgis siekė 100 km. Po II pasaulinio karo siaurasis geležinkelis buvo uždarytas, bėgiai išardyti, garvežiai atiduoti į metalo laužą.
1904-1934 m. iš geležinkelio stoties aikštės į miesto centrą kursavo tramvajus. Iš stoties juo buvo galima nuvykti į Turgaus gatvę – centrinę turgavietę. Iš viso mieste tramvajaus linijos siekė 9 kilometrus ir buvo populiariausia klaipėdiečių susisiekimo priemonė iki 1934 m., kuomet pradėjo kursuoti keleiviniai autobusai.
Simboliška, kad 2002 m., 750 metų  Klaipėdos miesto sukakties proga, prie geležinkelio stoties Klaipėdos krašto išeivių iniciatyva buvo pastatyta bronzinė skulptūra „Atsisveikinimas“ (skulptoriai L. ir R. Janischowskiai), simbolizuojanti vietos gyventojų prievartinį pasitraukimą iš gimtinės, prasidėjusį 1944 m.

VšĮ "Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras"